Keto – nem ajánlott ételek

HÚSOK

  • bolti hurka, virsli, kolbász (persze ha találsz igazán jó minőségűt, akkor azt nyugodtan vedd meg)
  • a legtöbb konzerv májkrém és húskészítmény (ezek általában rengeteg fölösleges adalékanyagot tartalmaznak és rossz minőségű húsokból készülnek)
  • ízesített, rossz minőségű felvágottak (gépsonka, párizsi stb.)
  • Omega-6-ban gazdag, növényi olajban lévő (főleg napraforgó, repce) konzerv halak
  • (nyers fogyasztás esetén) bizonytalan forrásból származó, talán nem is friss húsok, belsőségek

ZÖLDSÉGEK

  • burgonyafélék (édesburgonya sem)
  • gabonafélék és a belőlük készült ételek (árpa, zab, rozs, búza, tészta, kenyér, zsömle stb.)
  • rizs, köles, hajdina, kuszkusz, bulgur, quinoa, köles stb., kivétel a chia mag
  • hüvelyesek (babok, borsók, lencse, kukorica – kivétel a zöldbab)

TEJTERMÉKEK

  • állati eredetű tejek (tehén, kecske stb.)
  • tejszín (30% alatt)
  • túró
  • rossz minőségű sajtok (“pizza sajt”, lapka sajtok, ízesített sajtok, gyümölcsös sajtok, reszelt sajtok, fagyasztott sajtok)

GYÜMÖLCSÖK

  • barack félék
  • dinnye félék
  • narancs, mandarin
  • szilva
  • alma
  • körte
  • ananász
  • banán
  • szőlő

MAGVAK

  • Pisztácia
  • Kesudió
  • Szotyi

ITALOK

  • tej
  • gyümölcslevek
  • cukros üdítők, energiaitalok
  • latte és más, sok tejjel készült kávék
  • sör
  • édes borok, pezsgők
  • cukros koktélok

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.