OKT 14. szakasz

ELSŐ TÚRÁNK A KÉKEN

A túra terve – a természetjáró oldalon

Hűvösvölgy – Rozália téglagyár

Kcal: 1469
Túratársak: Zorka, Robi, Hajni, Móni, Jancsi, Viki, Bence, Csabi

Összes kép drive-n: http://www.vagyi.hu/tura-albumok/

Reggel 6-kor indultunk, két autóval, Csabi és mi. Szentlélek téren tettünk le a kocsikat, majd busszal mentünk Hűvösvölgyig.
Az állomáson pecsételtünk, miután megtaláltuk 🙂
Elindultunk felfelé, kicsit kaptatós volt, de még épp kellemes (nekem), többiek jobban bírják nálam.
Elmentünk az oroszlánszikla mellett, ami egykor ki volt faragva, de a háború alatt szétrobbantották 🙁 A háborús katonák kővel kirakott sírjai mellett is elhaladtunk, és sok-sok komoly házat is láttunk lenézve az ösvényről. Itt még nagyon jól bírtuk 🙂
Enyhébb emelkedők után érkeztünk az Árpád kilátóhoz (10/7). Gyönyörű kilátás van innen a városra. Sajnos a kilátó tövébe építkeztek 🙁 Csináltunk pár képet, ettünk pár falatot és tovább is indultunk.
Csabi szeretett volna lemenni a Pálvölgyi-barlangba, így arra vettük az irányt. Bő félóra várakozás után lementek a barlangba, Mónival ketten maradtunk fent a cuccokkal.  9:45-kor értünk a barlanghoz, 11:30-kor jöttünk el, plusz 2 x 30 perc volt a kitérő útja.
Összesen 2 óra 45 perc plusz időt töltöttünk el a barlanggal. Időnkbe belefért 😉
Folytattuk a túrajelzésen az utunkat, a következő állomás a Hármashatár-hegy volt, ide végig emelkedő volt. Zorkáék elkezdtek matekozni, emelkedőt, dőlésszöget, távolságot számolni. 🙂 Közben szép közepes emelkedők voltak.
Felértünk az antennához, előtte volt egy brutál emelkedő, ahol persze lemaradtam, de csak kicsit, fent pihi, kaja, drón – próba, mert nem ment nekik… Innen átmentünk a kilátóhoz, szép, messzire ellátni, nekem 10/6-os ez a kilátó.
13:30-kor indultunk le, ekkor kb. az út 1/3 része még hátra volt. Egy rövid, de kemény emelkedő volt, egy erős lejtmenet is, de ügyesek voltunk. Az időjárás pedig tökéletes volt egész nap.
Virágos-nyeregi pecsételőhelyhez 14:05-kor érkeztünk meg. Ezután egy enyhe emelkedő volt, majd lefelé vitt az utunk, hosszú erdős részen jártunk.
Rozália-téglagyárhoz 15:10-re értünk, pecsételtünk és siettünk a buszhoz, amivel visszamentünk az autókhoz.
Itthon Viki, Mimi, Tomi, Máté vártak kajával minket, előkészítették a sütögetést, mindenféle finomságot csináltak 🙂
Első túrának kicsit húzós volt, kellett másnap a pihenés, pár napig nehezen ment a járás is :-))
Kiegészítés: ha-ha, azt hittük húzós volt.. következő túra hosszabb volt, kicsit nehezebb is. Novemberi Rám-szakadékot meg meg sem éreztünk 😉 (2021.01.01.)